Bromera utilitza 'cookies' per millorar l'experiència de navegació. Si segueixes navegant entenem que ho acceptes.

Arts escèniques i dansa

Segons l’estudi DICE (Drama Improves Competences Education), dut a terme en dotze països per experts de teatre en l’educació i amb una mostra de 4.500 estudiants, les arts escèniques contribueixen decisivament al desenvolupament de cinc competències bàsiques:

 

1. La comunicació lingüística

2. La capacitat d’aprendre a aprendre

3. Les habilitats interpersonals, interculturals i socials

4. El sentit de la iniciativa i l’emprenedoria

5. L’expressió cultural

Tot això es concreta en 10 unitats que exposen els elements essencials del llenguatge teatral i de la dansa, amb la història de l’espectacle com a fil conductor. Cada unitat, al seu torn, s’estructura de la manera següent: 

HISTÒRIA DE L’ESPECTACLE TEATRAL I DE LA DANSA
▶  Exposició clara i sintètica dels continguts bàsics del teatre i la dansa.
EXPRESSIÓ I COMUNICACIÓ 
▶  Activitats sorprenents per a posar en marxa tots els mecanismes i facultats expressius.
▶  Amb l’objectiu de crear l’ambient i la disposició adequats.
▶  Útils per a trencar el gel i superar el bloqueig i les inhibicions. Dansa i creativitat corporal.
▶  Propostes per a prendre consciència del nostre esquema corporal.
▶  Anàlisi i exercitació de les possibilitats del moviment.
▶  Adquisició de destreses expressives.
▶  Relació del cos amb l’espai, els objectes i els cossos d’altres persones. Jocs de veu.
▶  Tècniques senzilles per a descobrir el potencial expressiu de la veu.
▶  Millora de la lectura i la dicció en veu alta.
TEATRALITZACIÓ I CREACIÓ COREOGRÀFICA
▶  Eines per a dotar d’estructura dramàtica tot tipus de text o composició musical.
▶  Repàs dels coneixements treballats en la unitat, però incorporant la imaginació i la creativitat dels alumnes.
RETROACCIÓ I AVALUACIÓ
▶  Propostes per a valorar l’assoliment dels objectius.
▶  Suggeriments per a ampliar i aprofundir el tema.
▶  A diferència de l’avaluació tradicional, avaluació creativa de la participació, la implicació en projectes, l’adquisició de recursos expressius, la integració en el grup i la satisfacció en el treball fet. 
ESTRUCTURA DEL LLENGUATGE TEATRAL I LA DANSA
▶  Fonament teòric de les pràctiques fetes.

Disponible també en castellà (ISBN 9788498459350)

Autoria: Tomàs Motos Teruel, Antoni Navarro Amorós, Xema Palanca Santamaria
Núm. col·lecció: 1
ISBN: 9788490266380

Enviament gratuït a tota la península.
Temps estimat de lliurament: dos dies laborables.

Consulta ací la política de compra

Tomàs Motos Teruel

Tomàs Motos Teruel és doctor en Filosofia i Ciències de l'Educació. Llicenciat en Psicologia i Pedagogia, va ser distingit amb un accèssit en el Premi Nacional d'Investigació Educativa de 1985. Ha treballat com a professor titular del Departament de Didàctica i Organització Escolar de la Universitat de València, així com del Màster Internacional de Creativitat (MICAT) i del Màster de Gestió Cultural. Ha escrito más de una veintena de libros y capítulos de libros y unos cuarenta artículos. Su campo de interés actual es el Teatro Aplicado.
També ha impartit nombrosos cursos de formació del professorat i ha participat en congressos nacionals i internacionals sobre creativitat, expressió corporal i teatre en l'educació.

Antoni Navarro Amorós

Antoni Navarro Amorós és llicenciat en Filologia Hispànica per la Universitat de València en les especialitats de literatura espanyola i lingüística catalana, diplomat en Llenguatge Audiovisual per la UNED i Màster en Didàctica de l'Art Dramàtic per la UQAM (Université du Québec à Montréal). Catedràtic de Valencià: llengua i literatura, ha estat professor d'institut, assessor de plurilingüisme al CEFIRE de Sagunt, professor d'Arts Escèniques i Dansa al batxillerat artístic de l’IES Isabel de Villena de València. A més, ha estat assessor pedagògic de l'àmbit Artisticoexpressiu al CEFIRE de Castelló. En tant que especialista en dramatització-teatre és codirector del Postgrau de Teatre en l'Educació i del Màster en Teatre Aplicat de la Universitat de València i ha publicat llibres, dossiers i articles sobre didàctica del teatre, de les llengües i de la literatura.

Xema Palanca Santamaria

Xema Palanca Santamaria (Burjassot, 1964) és professor d’Arts Escèniques i Dansa al col·legi Mare de Déu de l'Olivar;Alaquàs i forma part de l’equip docent del Màster en Teatre Aplicat de la Universitat de València. La seua formació pedagògica i teatral; ha portat a desenvolupar diverses activitats que relacionen el teatre i l'educació en diferents àmbits, ja siguen de formació, literaris o d'escena. En aquest sentit, ha dirigit més de trenta espectacles teatrals amb xicalla i gent jove, entre els quals destaca la participació al Festival de Teatre Infantil La Montagne Magique de Brussel·les.